Slagwerkgroep

Melodische muziek op slagwerk

De slagwerkgroep bestaat al ruim zestig jaar deel. Geregeld verzorgt de slagwerkgroep concerten in Kessel en ver daarbuiten. Daarnaast is de slagwerkgroep een belangrijk onderdeel bij serenades waarbij ook de fanfare aanwezig is.

Het melodisch slagwerk speelt een steeds belangrijkere rol in het instrumentarium van de slagwerkgroep. Het muziekrepertoire wordt hier op afgestemd. Op deze wijze komt de slagwerkgroep tegemoet aan de wens van leden en het publiek om boeiende en melodische muziek te maken en te horen.

De slagwerkgroep komt uit in de tweede divisie. In 2007 is met succes deelgenomen aan het concours van de LBT, waarbij de slagwerkgroep Limburgs Kampioen werd in de derde divisie. In februari 2008 werd de groep Nederlands Kampioen.

De slagwerkgroep repeteert iedere donderdagavond om 19.00 uur bij het eigen repetitielokaal “Tutti” en staat vanaf augustus 2018 onder muzikale leiding van Rob Haegens. Nieuwsgierig? Kom gerust een keer luisteren!