Koninklijke Fanfare Maasoever

De fanfare is het oudste onderdeel van de muziekvereniging. In haar lange historie heeft de fanfare al veel successen gevierd! De laatste jaren is het accent verschoven van beoordelingen en concoursen naar meer beleving en optreden voor het grote publiek. Daarnaast onderneemt het orkest jaarlijks een aantal muzikale en gezellige activiteiten. Grote successen werden de afgelopen jaren behaald met o.a. het Promsconcert bij het 150-jarig bestaan in 2006 en bij het afscheid van de gemeente Kessel in 2009! In december 2017 organiseerde de fanfare een prachtig film- en musicalconcert met medewerking van danseressen van KSV. In 2019 en 2020 hield de fanfare zeer geslaagde carnavalsconcerten met een echte Kesselse sjoenkel medly. Helaas kon dit carnavalsconcert in 2021 en 2022 niet doorgaan ivm de coronapandemie.Sfeer verhogend zijn ook altijd de concertreizen, die met de hele club worden gemaakt. Zo werden er al reizen gemaakt naar Oostenrijk en Duitsland.

Sinds 2021 repeteert de fanfare samen met Koninklijke Harmonie Concordia uit Panningen.
Er hebben al een aantal mooie concerten plaatsgevonden in deze bijzondere combinatie! Van “Top 2000” tot Musicalmuziek maar ook aan serieuzere klassieke ha-fa-werken wordt fanatiek gerepeteerd. De repetities vinden de ene week plaats op donderdag om 19.30 uur bij Gemeenschapshuis in Kepel en de andere week op vrijdag om 20.00 uur bij ons eigen repetitielokaal “Tutti”. Het combinatie-orkest staat onder leiding van dirigent Hans Breuls én Richard Bonné. Nieuwsgierig? Kom gerust een keer luisteren!