Kessel en Kessel Eik zijn dorpen waar volop muzikaal talent zit: vele Kesselnaren bespelen een of meerdere instrumenten en zij doen dit in diverse samenstellingen, bij de Koninklijke Fanfare Maasoever, bij bigband The Ambassadors, bij Joekskapel Laot Gaon, bij de slagwerkgroep en bij Cool Kids. Ook wat opleidingen betreft is de horizon aardig verbreed en kan men tegenwoordig naast trompet-, trombone- of saxofoonles ook gitaarles krijgen en na de zomer zelfs zangles.

Om deze reden is er gekozen om al deze vormen van samen muziek maken te bundelen onder de naam MuziekVereniging Kessel, een vereniging die als gezamenlijk ‘kenmerk’ MUZIEKPLEZIER uitdraagt! Iedereen die plezier beleeft aan het maken of beleven van muziek is van harte welkom bij de vereniging. In het afgelopen jaar werden er al diverse vernieuwende muziekconcepten gepresenteerd, zoals “Don’t Fear The Stage” (The Ambassadors), het “Film- en musicalconcert” (Koninklijke Fanfare Maasoever) en “Music4Kids” (jeugd/opleiding). De samenwerking met andere Kesselse verenigingen zoals KSV wordt volop opgezocht. Dans en muziek is een ijzersterke combinatie die garant staat voor succes! In de toekomst zal de vereniging dit zeker blijven doen.
Voorzitter Peter van de Pas: “Toen ik 2 jaar geleden voorzitter werd had ik nog geen goed (compleet) beeld van de vereniging. Aangenaam verrast was ik door de enorme variëteit aan muziekstijlen en passie voor het maken van muziek die je door alle onderdelen voelt. Mensen zijn enorm betrokken bij de vereniging, hebben er hart voor! Om toekomstbestendig te zijn is het belangrijk om te blijven ontwikkelen, nieuwe initiatieven op te pakken en uit te voeren. Daar zijn we als vereniging sterk in. De ‘buitenwereld’ heeft, geheel onterecht, nog te vaak het beeld bij blaasmuziek van uniformen, marcheren en marsmuziek. Terwijl er zo veel meer is! Ik ben dan ook supertrots dat we nu samen deze stap gaan zetten.”
Bij een nieuwe vereniging hoort een nieuw logo! Reclamebureau Artline heeft een frisse huisstijl gekozen die onderstreept waar de vereniging voor staat. We zijn hier supertrots op en laten dit graag zien. Op onze website www.muziekverenigingkessel.nl en social media (facebook en instagram) delen we steeds het laatste nieuws. Wil je een keer een gratis proefles volgen?
Dat kan! Neem contact met ons op via info@muziekverenigingkessel.nl en we plannen de les samen met jou in. Ook als je in het verleden al eens een instrument hebt bespeeld, en het begint weer te kriebelen, ben je van harte welkom om gewoon vrijblijvend een keer te komen luisteren of meedoen!