Afgelopen zaterdag – 16 maart 2019 – hebben vier van onze leerlingen deelgenomen aan het regionale “Muzikaal JeugdTreffen” Solistenconcours in ‘De Hamar’ in Belfeld. Twee jongens op slagwerk en twee meiden op saxofoon. Ze hebben het ontzettend goed gedaan wat zeker een compliment waard is. Met vier deelnemers vanuit Muziekvereniging Kessel, hebben ze al met al toch maar 2 bekers en de titel Concourswinnaar in de wacht mogen slepen van de in totaal 60 deelnemers!

Ze hebben van Jurylid Frans Hendrikx goede feedback gekregen om verder mee aan de slag te gaan, onder andere voor het Open Peel en maas Solistenconcours in Helden op zondag 7 april 2019. Dus heb je deze talenten gisteren gemist? Kom dan 7 april zeker naar het Open Peel en Maas Solistenconcours in Helden.

De behaalde uitslagen op het MJT:
Tim Gielen (Snaredrum, Jeugdafdeling) met “Full Colour”:
48,5 punten
gemiddeld 8,1

Tygo van de Pas (Snaredrum, Jeugdafdeling) met “Jumping for Joy”:
50 punten
gemiddeld 8,3
Afdelingsbeker gewonnen van Jeugdafdeling Slagwerk

Milou Ottenheijm (Altsaxofoon, 3e afdeling) met “Au Fil du Vent”:
49 punten
gemiddeld 8,2

Elke van Kessel (Sopraansaxofoon, 3e afdeling) met “2me Légende Hébraïque”:
54 punten
gemiddeld 9
Afdelingsbeker gewonnen van 3e afdeling Blazers
Totale Concourswinnaar!
Proficiat alle vier met deze resultaten.
Dank aan de docenten en de vrijwilligers voor het begeleiden van de solisten in de voorbereidingen.
Dank aan pianiste Ankie Mofers voor het begeleiden van Milou en Elke.